Göteborg!

Hej hej!!! 

Idag åkte vi till Göteborg med tåget. Barnen hade ingen aning om att vi skulle åka tåg till Göteborg eller att vi skulle bo på hotell.


Ellen har sagt flera gånger att Hon ville bo på hotell. Och båda har sagt att de ville åka tåg någon gång och tjatat när de ska få åka. 
De visste inte heller att vi ska till Liseberg imorgon. 

Vi har försökt att hålla oss ifrån att säga något, men råkade säga något om Liseberg här om dagen ,jag och Jimmy sa att nästa år så åker vi.

Vi packade igår och Ellen undrade varför vi skulle packa . De visste att vi skulle åka någonstans men inte vart. Vi sa att vi behövde extra kläder.


sen sa vi att vi skulle stanna över en natt. Men inte på hotell och inte att det var två nätter vi skulle sova där. 

Idag på morgonen så åt vi frukost och fixade allt vi skulle ha med oss. Jag sa till Ellen att morfar skulle köra oss för att vår bil behövdes fixas.. Okej sa hon .

När vi kom fram till tågstationen sa Ellen meh vad ska vi göra här? 
Vi ska bara göra en sak först sa jag. 
Alla hoppade ut och så sa jag 
vi ska åka tåg. 
Är det sant mamma? sa Ellen 
Ja! 
De blev super glada båda två. Elias och Ellen sjöng vi ska åka tåg, Vi ska åka tåg..🎶

De tyckte det av jätte spännande och roligt att åka men shit vad varmt det var och mycket folk. De va lugna på tåget , Ellen satt och målade och Elias lekte lite med sin bil.
När vi kom fram till Göteborg var klockan 12. När vi steg ur tåget berättade jag att vi skulle till Liseberg imorgon och att vi skulle bo på hotell. 
Elias sa jag visste de! Jag sa de på tåget, och Ellen sa är det sant mamma. Haha ja det är sant ska de bli kul? 
Eh ja sa de och hade världens smile..
 

Vi gick till hotellet och lämnade av vår bagage och sedan gick vi till nordstan och shoppade litegrann. 


Vi var i nordstan i ca.3 timmar sen gick vi till hotellet. Ellen skulle självklart byta om till den nya klänningen. 



Vi vilade våra fötter en stund sen åkte vi spårvagn till min syssling i teleskopsgatan.
Elias somnade och det regnade skit mycket jag och Ellen haft vara sandaler på oss.
Som tur va regnade inte det när vi åkte hem . 

Vi var hos min syssling en stund åt kvällsmat och barnen lekte sen åkte vi hem till hotellet. 

Nu måste jag sova för imorgon blir det att gå upp tidigt för barnen vill träffa Sigge som kommer vara vid frukosten kl 8:15..

God natt 🌙💕


Kommentarer
Jossan

Åh det är ju så mysigt att sova på hotell!
Den klänningen var ju helt underbar!!
kram

2014-08-06 @ 20:43:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0