15/3 tjugohundra11

Hej!

Ellen lite bättre idag. hade 37.2 idag på morgonen, men hon fick alvedon och sen var hon bra.
hoppas de är över nu.

Men nu börjar jag må lite dåligt.
ont ihuvudet och hals.
usch vill inte bli sjuk.

har många jag måste ringa. först studiofotograferna, sen banken, babysim, och boka tid för att skriva på faderskapsbekräftelsen eller vad det heter.
har glömt de där med faderskapsbekräftelsen.

jag hade bokat tid för fotografering på tors, men då tänkte jag inte på att Ellen har sin älskade gympa så de går ju inte.
om hon nu blir frisk, de hoppas vi, så måste boka om.

på tors har Ellen och Sara tandläkare också.


Nu har jag ett litet problem.
tisdagen den 22 har jag tid för att sätta in en kopparspiral,
men börja ångar mig. Jag är ju så lätt skrämd, lästa att de var några som hade satt in en sån, och blivit sterila efteråt.
OMG de vill inte jag bli.
)=

varför jag vald de var för, att jag får acne av mini pillerna och av p-stav gick jag upp i vikt.
dessutom är jag så glömsk när de gäller piller man måste ta varje dag.

jag hade p-ring innan Ellen och de funkade skit bra. men kan inte ha de om jag ammar.

sprial kan man ju ha i längre tid och så behöver man inte tänka på de.
sen är det månag som får jätte ont och mycket mens.

hormonspiral passar inte heller, eftersom de är väl typ samma som minipillerna och p-pillerna.
tänkte ta koppar eftersom de inte är så dyrt som hormon och då gör de inte så mycket om jag måste ta bort den. men jag är skit rädd för och bli steril. de händer säkert 1 på 1000, men ändå....

nu vet jag inte vad jag ska göra..
varför ska jag vara så lätt skrämd.


Xoxo



Kommentarer
anna

Prova p-plåster!:-)

2011-03-15 @ 16:22:14
jennifer

kan man ha p-plåster när man ammar??

2011-03-15 @ 16:40:40
URL: http://alegre.blogg.se/
Jossan

Jag hade kopparspiral efter Tuva, men de funkade inte. Hoppas inte jag har blivit steril, har inte hört att man kan bli de!

Men de kan ju såklart funka jättebra för dig!

2011-03-15 @ 17:54:01
Anna

Helst inte , det kan påverka bröstmjölksproduktionen lite iochmed att de har rätt mycket östrogen :/

2011-03-16 @ 16:52:25
Jasmina

Jag har också haft en kopparspiral, funkade super bra. Eftersom det är koppar så innehåller den absolut INGEN östrogen eller annat utan det är enbart koppar. Jag hade den i ungefär 1,5.. Funkar hur bra som helst för dom som inte får äta något hormonellt. Men att man ska bli steril det har jag inte hört, inte pga kopparspiralen men att man kan få infektioner som leder till det - det är sant!!



Hoppas det funkar för dig ifall du väljer det :)

KRAM

2011-03-17 @ 08:47:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0