Vitaminer.

När vi va i Göteborg köpte jag den här burken till barnen i en hälsobutik.

Jag kände att de behövde extra vitaminer. Speciellt eftersom de är så dåliga på att äta grönsaker. Det är jag och Jimmy också dåliga på, men ska försöka ändra på det. Vi har aldrig tvingat barnen att äta grönsaker. Men vi har försökt att lura, muta och massa annat. De har ätit grönsaker när de va riktigt små men sen har de vägrat. Jag vet att de äter grönsaker i förskolan ibland, det är inte alltid det går i förskolan heller.
Vi ska försöka ha grönsaker till middag och barnen måste smaka , än så länge funkar det ganska bra.

Barnen gillade verkligen nallarna. Man behöver inte påminna dem utan de påminner oss.
Jag tycker att Ellen tappar mycket hår för att vara så liten. Jag tror det kan vara en orsak till att hon inte äter så mycket grönsaker.

Vi får testa och se om man märker någon skillnad.

Jag vet ju inte alls om detta är bra. Men vi testar iallafall.

Skriv gärna vad ni tycker eller om ni har testat något sånt.

Kramis 💕

31 juli

Halluu!!
Jag har inte haft så mycket att skriva om.

Det har varit skönt att bara vara hemma. Städar och tvättat lite.
Vi var i Flatenbadet bara i måndags

Imorgon fyller min älskling år .

Kram

Liseberg!

Hej hej!
Idag har det varit en toppen dag.

Vi gick upp tidigt för att barnen ville träffa Sigge, hotellets maskot. Han kom och hälsade på barnen som blev jätte glada. Elias visade upp sin tatuering på Sigge som Elias fick när vi checkade in på hotellet.

Ellen såg sigges hår under dräkten, och sa de ganska högt Sigge är en tjej jag ser det.

Jag och Jimmy blev snabbt mäta och åt inte så mycket som man hade velat.

Vi gick sedan till nordstan för att köpa skor till mig och Ellen. Sen tog vi lisebergslinjen
Haha Elias har alltid minn när han ska vara med på kort.
Mamma, pappa, syrran och hennes dotter Emilia kom också till Liseberg.

Barnen fick varsitt lilla åkpasset och Jimmy med eftersom han åkte med barnen, mest för Elias skull. Barnen fick farfars bil körkort och skepp och hoj kötkort🚤🚗
Det finns mycket nya barn attraktioner som inte fanns sist vi var här. Vilket är roligt.

Denna gillade inte Elias, han tyckte den va läskig. Han grät inte men han va rädd.

Det blev mest bilder med systemkameran. Orkade inte ta fram både kameran och mobilen hela tiden .

Vi hade riktigt tur med vädret. Vi spelade en del innan vi åkte hem till hotellet , men vann inget . Eller jo! Två Center rullar. Och några små nallar. 😄

Vi tog en taxi till hotellet, Elias sov och vi var så trötta så det kändes bäst så.

Nä nu ska jag sova. Är trött och har skit Ont i fötterna ..
God natt, sov gott🌙💕

Göteborg!

Hej hej!!!

Idag åkte vi till Göteborg med tåget. Barnen hade ingen aning om att vi skulle åka tåg till Göteborg eller att vi skulle bo på hotell.

Ellen har sagt flera gånger att Hon ville bo på hotell. Och båda har sagt att de ville åka tåg någon gång och tjatat när de ska få åka.
De visste inte heller att vi ska till Liseberg imorgon.

Vi har försökt att hålla oss ifrån att säga något, men råkade säga något om Liseberg här om dagen ,jag och Jimmy sa att nästa år så åker vi.

Vi packade igår och Ellen undrade varför vi skulle packa . De visste att vi skulle åka någonstans men inte vart. Vi sa att vi behövde extra kläder.

sen sa vi att vi skulle stanna över en natt. Men inte på hotell och inte att det var två nätter vi skulle sova där.

Idag på morgonen så åt vi frukost och fixade allt vi skulle ha med oss. Jag sa till Ellen att morfar skulle köra oss för att vår bil behövdes fixas.. Okej sa hon .

När vi kom fram till tågstationen sa Ellen meh vad ska vi göra här?
Vi ska bara göra en sak först sa jag.
Alla hoppade ut och så sa jag
vi ska åka tåg.
Är det sant mamma? sa Ellen
Ja!
De blev super glada båda två. Elias och Ellen sjöng vi ska åka tåg, Vi ska åka tåg..🎶

De tyckte det av jätte spännande och roligt att åka men shit vad varmt det var och mycket folk. De va lugna på tåget , Ellen satt och målade och Elias lekte lite med sin bil.
När vi kom fram till Göteborg var klockan 12. När vi steg ur tåget berättade jag att vi skulle till Liseberg imorgon och att vi skulle bo på hotell.
Elias sa jag visste de! Jag sa de på tåget, och Ellen sa är det sant mamma. Haha ja det är sant ska de bli kul?
Eh ja sa de och hade världens smile..

Vi gick till hotellet och lämnade av vår bagage och sedan gick vi till nordstan och shoppade litegrann.

Vi var i nordstan i ca.3 timmar sen gick vi till hotellet. Ellen skulle självklart byta om till den nya klänningen.

Vi vilade våra fötter en stund sen åkte vi spårvagn till min syssling i teleskopsgatan.
Elias somnade och det regnade skit mycket jag och Ellen haft vara sandaler på oss.
Som tur va regnade inte det när vi åkte hem .

Vi var hos min syssling en stund åt kvällsmat och barnen lekte sen åkte vi hem till hotellet.

Nu måste jag sova för imorgon blir det att gå upp tidigt för barnen vill träffa Sigge som kommer vara vid frukosten kl 8:15..

God natt 🌙💕

Naturgym

Jag och syrran åkte till töllstorp för att testa utegymmet.
Det var helt ok , men jag är inte alls i form för lyfta så mycket.

Vi gick 3 km iallafall.👍

Trött blev jag.

Vi gick ner till samhället till lekparken och tog en glass, mina fötter var så svullna efter den promenaden det måste vara värmen. Det blev värre efter promenaden i töllstorp

Nu ska jag sova gott. 🌙 god natt

Nya fina naglar

Idag är det riktigt varmt.☀️

Barnen badar i poolen som är sönder , men vi tänkte att de får bada i den idag. På lördag åker vi till Göteborg och imorgon ska det inte vara lika varmt som idag. Så imorgon slänger vi den .
Barnen tycker ändå det är roligt och skönt ..

Vi ville inte åka och bada i sjön eftersom vi inte vill riskera att Ellens sår blir infekterad.

Idag var jag hos Nikolina och fick mina naglar fina 😃

Det blir nog bara att vara hemma idag, kanske tränar med Vanne ikväll när det är lite svalnare..

Ha en skön dag kramis💕

Ellen lilla olycksfågel..

Idag har vi bara varit hemma och tagit det lugnt.
Barnen har badat och vi solat , syrran Vanessa kom också och solade med.

Ellen skadade sig på rutschkanan när hon skulle åka ner i poolen . Första stegen gick sönder igår, och vi sa att de skulle vara försiktiga med stegen och inte använda den första stegen, men hon glömde av det och steg precis där den hade gått sönder och så var det halt med eftersom de va blött.
Känns som att det händer alltid Ellen något stackarn .

Hon fick jätte ont och skrek och grät. Hon ville absolut inte ha plåster för hon säger att det gör så ont när man ska ta bort plåstret . Hon fick hålla en kall pappersbit en tag och det hjälpte lite .

Jag blev jätte yr i huvudet så jag var tvungen att lägga mig ner . Det såg lite hemskt ut , och så var det så varmt ute. Det blödde inte alls mycket, vet egentligen inte varför jag mådde så dåligt. Jag brukar kunna ta de lugnt när det gäller barnen och blod. Annars tål jag det inte . Har väldigt lätt för att svimma när det gäller blod.

Jag är bara lite rädd att det ska bli infekterat tvättade inte av såret ordentligt innan.

En glad Ellen innan det hände idag på morgonen, hon har varit glad efter också men väldigt lugn.

Spelade kort med Jimmy precis när det hände men var tvungna att avsluta då jag mådde så dåligt , får se om vi avslutar spelet senare kanske. 😃

Syrran och Jag

Imorgon ska jag få mina naglar fixade 😃 och så ska jag och syrran träna i töllstorp , ska testa ute gymmet .

Kramis💕

23 Juli

Hej hej!

Jag har inte orkar skriva på några dagar, har varit så trött.
 Vi har varit i Flatenbadet i söndags och måndags. Vi va där till ca 6 på kvällen båda dagarna. Tog med lite fika och lunch. Jag tror det är därför jag har varit så trött.
Boken jag har börjat läsa. Som handlar om adoption och mina vänners resa i Indien är med. De är jätte intressant att läsa om hur deras resa var men även de andras resa. Ibland kommer det några tårar med .

Det blev ingen bra bild på fotbadet. Fick den av Jimmy i julklapp för två år sen och det va första gången jag använde den i måndags. Oops! Men jag har typ inte tänkt på den.
Jag fixade mina naglar lite i måndags och hade fötterna i fotbad.

Benny och Jossan och barnen var här i går. Barnen badade och busade . 😄

Och så kom min nya mobil. 😃 blev nöjd. Jag kunde inte bestämma mig riktigt vilken färg jag skulle ha. Jag sa rosa till Jimmy men sen tänkte jag att jag ville se färgerna innan för jag tyckte nog blå också var fin . Men när sa det till Jimmy så var det för sent. Han hade beställt rosa.
 Eller det var det han trodde iallafall hahaha😀 han kollade sin mail och där stod det blå. Han vet inte om det blev fel eller om han tryckte fel.
Jag hade i huvudet redan vant mig vid att jag skulle ha rosa och så blev det inte så. Hahaha..

Jag tänkte visa er kiosken vi har byggt till barnen . De gjorde vi för några veckor sen . Vi tog bara kort i början och när den är färdig .

Det tog tid att bli färdig. Jag höll nog på en dag och bara slipade alla brädor och lastpallar.

Ha en toppen dag.. Kramis

Barnens gård!

Hej hej!

I fredags var vi på barnens gård. Vi åkte med Benny, jossan och deras barn Tuva och Tilde.
Barnen tyckte det var jätte roligt med allt som fanns där.
 Vi tog all inklusive som kostade 285kr då ingick det inträde, valfri lunch och valfri dricka ,valfri glass, saft/ kaffe hela dagen eller en biljett ponnyridning kostade 30kr i vanliga fall.

Vi gick först och kollade alla djuren sen körde barnen mini traktor och lastbilar som va eldrivna. De hoppade i en stor studsmatta, var i hoppborgarna sen gick vi och åt lunch. Det var god mat men personalen hade lite dålig koll på vem som skulle ha vad.

Det var en familj som tog vår mat och ändå hade vi brickor med nummer som piper när maten är färdig. Jimmy tog med sig en sån hem hahah han glömde att lämna in den efter som vi inte fick maten så behöll han den tills vi fick det.

Efter lunchen gick vi och badade, jag satt mest och vaktade grejerna :)) men senare gick jag och badade lite för barnen ville det.

Vi åt glass och sen badade barnen en stund till och var på lekplatsen innan gick åkte hem.

När vi skulle åka så la Benny sin mobil på bil taket och körde iväg .haha
När vi hade kört en bit såg vi något ramla från bilen Jimmy hann inte reagera utan körde på den.
Jag trodde det va något från bilen som hade ramat och skulle precis ringa Benny och fråga när de vände i rondellen och körde tillbaka. Då fattade vi att det va något . Vi stannade och Benny hämtade mobilen som var hel med en sprucken skärm. Helt sjukt att den va hel och inte i bitar. Hahah

Tidigare under dagen hade han sagt att han ville byta mobil :) haha

Vi åkte och handlade en tårta till Danny som fyllde år. När vi kom till campingen så åt vi lite baguetter sen bjöd vi Danny, katy, Kalle och Lisa på fika hos Benny och Jossan. Jag hade huvudvärk så jag var nog inte så rolig att vara med just då.

Jag skrev inte inlägget på kvällen för huvudvärken och i lördags skrev jag inlägget men det försvann. :( skit jobbigt.

Nu är vi och badar i Flatenbadet och njuter av solen.

Ha en toppen dag .. Kramis

Ronneby!

Hallu idag har vi haft en trevlig och skön dag i ronnebys havscamping:)
Benny och jossan är också här med sin husvagn. De kom hit i fredags förra veckan .

Lisa och Kalle kom också hit idag de stannar till söndag och vi åker hem på lördag.
När vi kom fram till campingen ställde vi in grejerna i stugan sen gick vi ner till lilla stranden och badade ,jag satt och solade :)

Väldigt tokiga barn. :)

Sen gick vi och åt i restaurangen på campingen

Imorgon ska vi till barnens gård. Det ska bli roligt :)) hoppas barnen är på gott humör och tycker det är roligt .
Nu måste jag sova imorgon ska vi upp tidigt.. God natt sov gott

16/7

Hallu!
Idag har vi inte gjort så mycket, Jimmy åkte och slängde en del grejer och lämnade kläderna på Erikshjälpen.

Barnen har lekt ute med grann barnen. Och vi har städat lite smått och tvättat.

Lite senare på eftermiddag åkte vi till isabergs lekplats. Vi var där förra året men tyckte att barnen var lite för små. Ellen älskar att klättra så det passar henne perfekt hon tyckte det va jätte roligt nu. Elias är fortfarande lite liten men man får hjälpa honom bara, han tyckte också det va jätte kul .

Studskudden var väldigt roligt tyckte de.

Vi tog med oss lite fika och hade jätte mysigt , solen tittade fram ibland det va så skönt.

Vi åkte hem och gjorde lite korv med bröd och kollade på tingeling och piratfen.
Målade Ellens naglar undertiden vi kollade på filmen och fixade mina efteråt.

Blev inte super nöjd men det får duga:)

Nu ska jag sova, imorgon blir det att gå upp tidigt och packa orkade inte det idag.:)

Kan inte sova.

Hallu!
Idag har jag städat på vinden typ hela dagen , jag gick nog upp på vinden vid kl.11 sedan gick jag ner för att äta bara sen var jag där till typ kl 8 på kvällen, och det är fortfarande lite kvar.

På vinden var det katastrof , gick ju inte att gå in där typ, känns som det är så i varje förråd vi har. Haha men det ska ju bli ändring på det nu. Sorterade barnens kläder som är för små. Och gosedjur, leksaker,  och massa andra saker. Det blev jätte mycket till loppis, och en hel del till gnosjö hjälpen också.

Så såg det ut efter lite rensning och städning, jag fortsatte efter att jag tog bilderna, men som sagt det är inte färdigt. Det kommer vara så skönt när det är klart. :)

Här kommer en bild på hur garderoben blev, det är inte heller färdigt men någorlunda iallafall

Lådan ska upp på vinden.
 Imorgon blir det att åka till tippen och slänga och lämna av grejer till Gnosjö hjälpen, och så ska vi packa för på torsdag åker vi till Ronneby :))

Nu ska jag sova .... God natt. Sov gott

Stor städning

Hallu!! Jag vet att jag är sämst på att blogga , men ska verkligen försöka att göra detta bra denna gången . Det var väldigt länge sen jag skrev .Mycket har hänt sen sist , men det orkar jag inte ta nu.

idag bestämde jag mig för att ta tag i stora garderoben eller vad kallar med det? :/ jag fattar inte att man kan samla på sig så mycket grejer, barnens yttekläder som är för små har man bara slängt in och våra yttekläder som inte passar eller som vi inte gillar längre har vi också slängt in där, leksaker skor massa saker som man inte använder.
Men nu fick jag nog, här ska det organiseras upp och bli fint så man kan gå in där. Nästa blir vinden och uteförrådet, man får passa på när det är fult väder. Här kommer lite bilder på hur det ser ut. Pinsamt!! Tog aldrig kort från början glömde bort det.:)
Det va de, kanske blir en bild på hur det blir senare. Ha de gött kram