Vitaminer.


När vi va i Göteborg köpte jag den här burken till barnen i en hälsobutik. 

Jag kände att de behövde extra vitaminer. Speciellt eftersom de är så dåliga på att äta grönsaker. Det är jag och Jimmy också dåliga på, men ska försöka ändra på det. Vi har aldrig tvingat barnen att äta grönsaker. Men vi har försökt att lura, muta och massa annat. De har ätit grönsaker när de va riktigt små men sen har de vägrat. Jag vet att de äter grönsaker i förskolan ibland, det är inte alltid det går i förskolan heller. 
Vi ska försöka ha grönsaker till middag och barnen måste smaka , än så länge funkar det ganska bra. 

Barnen gillade verkligen nallarna. Man behöver inte påminna dem utan de påminner oss. 
Jag tycker att Ellen tappar mycket hår för att vara så liten. Jag tror det kan vara en orsak till att hon inte äter så mycket grönsaker. 

Vi får testa och se om man märker någon skillnad. 

Jag vet ju inte alls om detta är bra. Men vi testar iallafall. 

Skriv gärna vad ni tycker eller om ni har testat något sånt.  


Kramis 💕


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0