Semester, Olle och simskola

Hallu!
Det va ett tag sen jag skrev här. Men tiden går så fort. Jag och barnen har varit lediga sedan skolavslutningen men ändå känns det som tiden rinner iväg från en. Det har varit väldigt skönt att vara ledig samtidigt som jag hade önskat att de hade ringt mig för lite jobb, men nu är det bara några dagar kvar tills jimmy tar semester.
 
Jag har varit väldigt trött på sista tiden, jag vet inte vad det är. Det kanske är vädret jag vet inte, eller så kanske det att jag är hemma och typ inte gör något. Det finns massor att göra här hemma tro mig!
Men jag har liksom ingen ork för det. Behöver rensa massa skåp, lådor, förråd. usch vad tråkigt det lät men det behövs göras. Helst hade jag velat att det var klart innan jimmy tar semster för då ska vi slappa och göra roliga saker trots att vi egentligen inte har planerat så mycket vilket också känns skönt på sätt och viss. Vi har planerat att åka till Liseberg och stockholm.
 
Vi har ju lite att göra här hemma med vår nya familjemedlem Olle.
 
 
Vi hämtad honom i lördags. Han är så mysig och söt. Barnen är jätte glada och Ellen är faktiskt väldigt försiktig och tar hand om honom, det första hon gör när hon gått upp är att gå ut till honom och släpper ut honom och ger honom mat och nytt vatten. vi behöver fixa någon slags galler eller staket så han kan vara ute utan att vi behöver hålla koll på honom hela tiden, det måste också vara tak på, vi får se hur vi gör.
 
Som tur var har värdet varit helt okej sen vi hämtade honom så barnen har varit ute hela dagarna och varit med honom.
 
Denna veckan har varit väldigt lugn då Ellens simskola slutade förra torsdag. Hon har verkligen blivit så duktig på att simma och är inte rädd.
Idag kanske vi hämtar hennes märken hon fick. Hon kom hem så stolt över att hon hade fått elva märken, tre har hon redan.
Barnen hade lite otur med vädret bara på avslutningen och frös jätte mycket men de var i vattnet en liten stund ändå.
          
 
 
   
 
Nu blev detta inlägg långt också men det var två dagar som jag hade tänkt skriva om. Men det blev inte så.
 
Ha det gott. kram  
 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0