oj oj, vad länge sen det va jag bloggade.

Det har hänt så mycket sen sist.

En liten prins har kommit in i mitt liv.:D

14 november 2010 kl 13:06 vikt: 3320g längd: 51 hudvudomfång: 35

11 dagar tidigare än beräknat. Det var väldigt oväntat.

Lite större än Ellen, Ellen vägde 2875g och 49 lång. Hon va 6 dagar tidigare.

Men uschhh vad ont de gjorde, en stor skillnad mot Ellen, allt va tvärtom även hela graviditeten va väldigt olika.

Vattnet gick ca kl 4 på morgonen på en söndag. Det kändes jätte konstigt, men jag va ganska säker på att de va vattnet. Med Ellen kom inte vattnet, fick ta hål på hinnan.

Åhh va mycket vatten det kom, de trodde jag inte, det rann och rann och rann, jag väckte jimmy och sa att vattnet hade gått, hans kommentar va åhhh inte nu (han va trött)hahah.

Det kom så oväntat jag blev nervös och ville verkligen inte födda. Jag började skaka jätte mycket och spydde, ringde in till förlossningen, dom sa att jag skulle åka in kl 9. Ok tänkte jag, eftersom inte värkarna hade inte satt igång än, de kunde ta tid tänkte jag. Dom sa att jag skulle gå och lägga mig och försöka sova. Men de gick inte  för varje gång jag skulle lägga mig kom det bara mer vatten. jag vet inte hur många handukar det gick åt.
tog på mig en binda för att de skulle rinna a där men bindan blev dygnsur på några minuter bara, när jag tog av mig bindan var det jätte tunt hår med vatten, konstigt va hahah. de måste ha varit bebis hår.
När jag gick på toa för att de skulle rinna i toan så kom de inte. snacka om irriterande, jag va sååå trött ville bara sova, sen kom värkarna ca kl 5. Då kunde jag verkligen inte sova. Ellen vaknade och gjorde mig sällskap medans jimmy låg och sov. Tyckte så synd om henne för hon kunde inte somna om stackarn.


Hon väckte jimmy och sa pappa pappa mamma har ont.
Hon sa även mamma kissar i sängen tokigt. hahaha!!

ringde till mamma eftersom hon skulle med. pappa svarade och visste med en gång att de va jag. men jag sa att de inte a någon fara än hade inte värkarna blivit så kraftiga. så de skulle ta de lugnt.

vid ca kl 7 började ganska rejält med värkar tyckte jag. Det kändes verkligen som att bebisen skulle komma för de tryckte på riktigt mycket. Mamma och pappa kom med lillsyrran Vanessa hahah när mamma väckte henne trodde hon att hon va försenad till skolan. Hon skulle ta hand om Ellen.

Ellen va lite orolig för jag hade ont hon tittade på mig med oroliga ögon. jag sa till henne att mamma har otn för bebisen skulle komma men att de inte var någon fara, så gick hon och sa mamma ont med de e inte farligt.

vi fick packa väskan för den va inte färdig, allt gick så snabbt.

Vi åkte in och då va ja bara öppen 3 cm. Åhhh såå jobbigt tyckte jag . Trodde det skulle ta en evighet innan bebisen kom och jag hade så ont.  Jag fick ta ett bad mmm vad skönt det va.:) massage från mamma och jimmy gjorde så jag skrattade.
jag va lite rädd för att ta lustgas, mådde så dåligt av de med Ellen, men det hjälpte verkligen denna gången.
 bestämde mig för att ta epidural sprutan, det tog jätte lång tid innan narkosläkaren kom. irritande. barnmorskan blev också lite irriterad, tror de tog mer än 1 timme. tror inte de tog så bra för det gjorde fortfarande jätte ont.
jag fick byta position fån att ligga på sängen till att sitta på en pilates boll innan jag satt mig där kollade barnmorskan hur öppen jag va och då va jag bara 5-6 cm öppen. när jag satt mig på bollen gjorde de såå ont, jag bara skrek att bebisen kommer nu för det va så det kändes , barnmorskan trodde inte på mig men hon såg min desperation så hon skulle kolla och då när hon skulle kolla öppnades hela 10 cm coh då va det bara att pucha på, upp med mig på sängen fort för kroppen krystade själv, så sjukt det kändes, jag gjorde inget men kroppen krystade själv. sköterskan som skulle hjälpa till kom och skulle bara kolla läget och så fick hon också skynda sig för att lägga allt på plats, för inget va förberett.

 vad jag skrek, jag skämdes såå efter allt. med Ellen skrek jag inget alls.
några saker jag skrek va jag vill inte mer, jag kommer spy, ta ut den ta ut den.. hahahahaha!!!

6 minuter krysning sen va min prins ute. 10 små fingrar och tår
när mamma såg att de va en pojk skrek hon "det är en snopp ,det är en snopp!!"
haha.
vad man hade längtat efter honom. En Liten Elias Fernando Alegre Emanuelsson Rojas

Prinsen Elias



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0